12 mesiacov pre zdravší život

Facebook
Facebook
Pinterest
Pinterest

Boli by ste radi zdravší? Ak sa chcete dlho tešiť dobrému zdraviu a skvelej kondícii, prípadne vás začína trápiť nejaký zdravotný problém, mali by ste sa o svoje telo i myseľ patrične starať. Nemusíte hneď prevrátiť celý život naruby, stačí, ak si osvojíte určité návyky – postupne a nenásilne. V tomto článku nájdete kalendár na nasledujúcich 12 mesiacov, pričom každý mesiac sa zameriate na jednu malú zmenu. Tento návod vám pomôže žiť zdravšie. Nepodarí sa vám začať v Januári? To vôbec nevadí. Začnite kedykoľvek! Ktorýkoľvek z uvedených zdravých návykov si vyberiete, bude prospešný.

 

12. mesiacov pre zdravsi zivot zivotny styl strava cvicenie rok zmien k lepsiemu AkoSpravneVybrat spotrebitelsky magazin Ivana Kostková krasa,relax,strava,volny cas,zdravie,jeden rok,za rok zdravsia,12 mesiacov pre zdravsi zivot,internetovy magazin,super clanok,skvely clanok,oddych,byt zdravsi,stravovanie,dostatok spanku,pohyb,zivotny styl

 

Pod článkom sa nachádza aj obrázok, ktorý si môžete pridať na vašu nástenku inšpirácií na Pintereste alebo si ho vytlačiť a zavesiť na viditeľné miesto, aby ste si udržiavali motiváciu. Poslúži vám ako denná pripomienka, že nedržíte iba diétu alebo trendy cvičenie, ale vytvárate si správne návyky pre zdravší životný štýl. Zavedením jedného návyku mesačne budete žiť o rok oveľa zdravšie bez toho, že by vás jeho osvojovanie nejako zaťažovalo.

 

12 ZDRAVÝCH NÁVYKOV NA NAJBLIŽŠÍ ROK

JANUÁR
Zamerajte sa na svoje prednosti

Nalaďte sa správne. Ak sa sústredíte na to, čo sa vám na vašom tele nepáči, ste náchylnejšia k ochoreniam a nikto nemá čas byť chorý, obzvlášť na začiatku nového roka. Nájdite na sebe to, čo sa vám páči – z pohľadu krásy či výkonnosti – a zamerajte sa na to. Uvedomenie si a vďačnosť za unikátne vlastnosti a zásada neporovnávať svoju postavu s postavami iných, to všetko zlepšuje váš pohľad na samú seba a potláča nedokonalosti tela. Ak si potrebujete pozdvihnúť sebavedomie, pozrite sa na život z tej lepšej stránky, prípadne začnite cvičiť pozdrav slnka. Joga zlepšuje náladu a pomáha zmierňovať stres.

 

FEBRUÁR
Založte si stravovací denník

Sledovanie jedálnička poskytuje prehľad o tom, čo všetko zjete, koľko toho zjete a kde je možné vykonať nápravu. Výskumy odhalili, že tí, ktorí si usilovne zapisovali všetko čo zjedli a kedy to zjedli, boli pri znižovaní váhy oveľa úspešnejší ako tí, ktorí si takýto denník neviedli. Na internete určite nájdete odporúčania a virtuálne kalkulačky koľko kalórií by ste mali prijať, ako aj kalorickú hodnotu bežných jedál.

 

MAREC
Eliminujte pridaný cukor

Ovocie je v poriadku. Sladkosti… až tak nie. Niektoré jedlá, ktoré sa tvária, že sú zdravé, obsahujú prekvapivo veľa pridaného cukru, napríklad ochutené nápoje, cereálie a kečup. Vysoká spotreba cukru spôsobuje priberanie na váhe, takže zakaždým, keď máte chuť na niečo sladké, dajte si ovocie.

 

APRÍL
Príprava na zdravé stravovanie

Je oveľa jednoduchšie jesť zdravo, ak máte doma zdravé potraviny. Každý víkend si vyčleňte chvíľku času na to, aby ste si naplánovali a zabezpečili zásoby na ďalší týždeň.  Príprava zdravých jedál naštartuje vaše chudnutie a nie je to zďaleka tak zložité, ako by sa mohlo zdať. Potraviny v obchode si vyberajte strategicky a jedzte čo najviac surových, nespracovaných potravín – ovocie, zeleninu, semená, orechy, naklíčené obilniny. Eliminujte príjem pekárskych výrobkov, cestovín, zemiakov, ryže a ostatných sacharidov.

 

MÁJ
Začnite sa hýbať

Ak neviete ako cvičiť a nemôžete si dovoliť chodiť do posilňovne, vyskúšajte niektorú z aplikácií na smartfóne. Takáto jednoduchá aplikácia vám jedným kliknutím vygeneruje cvičiaci program, ktorý budete jednoducho nasledovať. Vaše telo sa spevní a nemusíte hútať aké cviky do tréningu zaradiť, koľko opakovaní a sérií spraviť – väčšina home workout aplikácií si nevyžaduje žiadne špeciálne náradie či prístroje, cvičí sa s vlastnou váhou a s tým, čo určite doma máte.

 

JÚN
Každé ráno pite vodu

Ak vypijete veľký pohár vody ešte predtým, ako začnete deň, predchádzate rannej dehydratácii. Zavodnenie organizmu je pre cvičenie životne dôležité a maximalizuje výkon. Dostatok tekutín, najmä čistej vody, je taktiež dôležité pre správne fungovanie celého tela.

 

JÚL
Spravte denne aspoň 10 000 krokov

Chôdza spaľuje kalórie a pomáha vám v boji proti rizikám, ktoré pramenia zo sedavého spôsobu života – obezite, kardiovaskulárnym ochoreniam apod. Plus, 15-minútová prechádzka zlepšuje mentálne rozpoloženie a zvyšuje kreativitu až o 60 percent. Kde sa dá, choďte peši, miesto výťahu použite schody, vyvenčite psa, zaparkujte trocha ďalej, po nedeľnom obede choďte na vychádzku, vystúpte z vlaku / autobusu o dve zastávky skôr, zahrajte sa s deťmi… Krokomer vám túto činnosť výrazne uľahčí.

 

AUGUST
Vzdajte sa nezdravých pokrmov

Spracované pokrmy a polotovary sú zakonzervované cukrom, soľou, chemickými látkami a trans tukmi, ktoré vedú k zdravotným problémom ako alergiám, intoleranciám, obezite, kardiovaskulárnym ochoreniam. Ak takéto jedlá zo svojho jedálnička vylúčite, eliminujete prázdne kalórie (kalórie z jedla, ktoré neobsahuje takmer žiadne živiny). Objavte úžasné chute ovocia, zeleniny a surových, nespracovaných jedál, vaša pleť sa rozžiari a kilá pôjdu dolu samé od seba.

 

SEPTEMBER
Meditujte

Stres a vypätie bránia regenerácii svalov a spôsobujú ich neprimerané napätie. Meditácia zázračne redukuje úroveň stresu a napomáha rýchlejšiemu hojeniu zranení. Vyskúšajte tri jednoduché meditačné techniky alebo sa ponorte do ultra relaxačnej Zenovej meditácie. Prvou metódou je meditácia počas chôdze – plne sa sústreďte na to, ako pokladáte chodidlá na zem a kráčate, rytmicky zhlboka dýchajte a zamerajte sa na svoje vnútro. Ďalší spôsob je zameranie pozornosti na jeden objekt – napríklad oheň, tečúcu vodu, pohybujúce sa oblaky – pritom sústredene dýchajte. Treťou možnosťou je hlboký dych – dýchanie iba cez nos hlboko do pľúc.

 

OKTÓBER
Bezmäsité pondelky

Október je medzinárodným mesiacom vegetariánstva. Vydržať mesiac bez mäsa vám umožní objavovať nové zdravé jedlá, zníži množstvo kyseliny močovej v celom tele a zníži vaše BMI. Kryštáliky kyseliny močovej sa ukladajú v kĺboch a spôsobujú ich ochorenia. Vegetariánskych, vegánskych a vitariánskych receptov je na internete obrovské množstvo, stačí sa nechať inšpirovať.

 

NOVEMBER
Rýchla chôdza

Praktizujte rýchlu chôdzu alebo beh a užívajte si výhod, ktoré prinášajú. Rezká chôdza rozprúdi celé telo a napomáha chudnutiu a je rozhodne lepšia ako len vysedávanie na gauči. Je to najjednoduchšia forma fyzickej aktivity, tak potrebnej pre uchovanie zdravia.

 

DECEMBER
Doprajte si viac spánku

Počas zimy a sviatkov sa poriadne vyspite. Nedostatok spánku môže viesť k priberaniu na váhe, ale 7 alebo viac hodín kvalitného spánku môže urýchliť chudnutie. Ak sa vám nedarí spať celú noc, vyskúšajte prírodné prostriedky – počas dňa si zacvičte, spoťte sa, aspoň tri hodiny pred spánkom už nejedzte, znížte teplotu v spálni, pred spaním nepozerajte televízor alebo do monitora, snažte sa počas dňa vybaviť všetko, čo vás ťaží…

 

12 mesiacov pre zdravsi zivot ako spravne vybrat magazin Ivana Kostkova krasa,relax,strava,volny cas,zdravie,jeden rok,za rok zdravsia,12 mesiacov pre zdravsi zivot,internetovy magazin,super clanok,skvely clanok,oddych,byt zdravsi,stravovanie,dostatok spanku,pohyb,zivotny styl

Facebook
Facebook
Pinterest
Pinterest

Autor: admin